Ekonomi

Analistler durgunluk riskleri ortasında Avrupa havayollarını yeniden değerlendiriyor; AF-KLM’nin notu düşürüldü

Investing.com — Avrupa havayolu hisseleri yeniden baskı altına girdi. Analistler, artan durgunluk risklerinin sektöre yönelik yatırımcı güvenini daha da aşındırabileceği konusunda uyarıda bulunuyor.

Son bir ay içinde, grup özellikle uzun mesafeli rotalarda zayıflayan talep endişeleriyle yaklaşık yüzde 20 oranında keskin kayıplar yaşadı.

JPMorgan (NYSE:JPM), “belirsiz bir ortamda finansal kaldıraç ve nakit üretimi olmaması” gerekçesiyle Air France KLM SA (EPA:AIRF) hissesini Nötr’e düşürdü.

Banka, transatlantik talepte yumuşama belirtileri görüyor. Yavaşlamanın sadece yüksek beklentileri ılımlı hale mi getireceği yoksa doğrudan fiyat düşüşlerine mi dönüşeceği konusunda belirsizlik sürüyor.

Bu arada, kısa mesafeli seyahatler zirve yaz sezonuna girerken dirençli kalmaya devam ediyor.

RBC Capital Markets’taki analistler de temkinli yaklaşımı paylaşıyor. Son on günde yakıt maliyetlerinin euro bazında yüzde 15-16 düştüğünü ve bu durumun maliyet tabanı için olumlu etki yarattığını belirtiyorlar. Ancak talep ve birim gelir riskleri artıyor.

Analistler şöyle yazdı: “Yakıt kaynaklı olumlu etkilerin, Eurozone krizi talep şokunda, küresel finansal kriz tarzı talep şokuna kıyasla birim gelir risklerini hafifletme kapasitesi daha yüksek.”

Analistler, mevcut ortamda Ryanair’in (LON:0RYA) yüksek marjlarını ve net nakit pozisyonunu çekici bulurken, Deutsche Lufthansa AG (ETR:LHAG) “ortalamanın üzerinde kaldıraç, ortalamanın altında marjlar ve ABD ile AB arasındaki seyahat talebine yönelik riskler göz önüne alındığında mevcut risklere ortalamanın üzerinde maruz kalma” nedeniyle işaret ediliyor.

Kapasite büyümesi yavaşlarken arz-talep dengesi rahatlarken, sektör daha büyük bir şoka karşı savunmasız kalmaya devam ediyor.

RBC, birim gelirde yüzde 2’lik bir düşüşün yakıt fiyatlarında yüzde 10’luk bir düşüşle birleşmesinin, cari yıl EBIT’ini yüzde 8-16 oranında azaltacağını hesaplıyor. Yüzde 6’lık daha dik bir gelir düşüşü, özellikle Wizz Air (LON:WIZZ) ve Lufthansa gibi daha fazla kaldıraçlı isimler için “önemli kazanç düşüşlerine” yol açacaktır.

Her iki bankanın analistleri de göreceli kazanç güçleri nedeniyle Ryanair ve IAG’yi (LON:ICAG) tercih ediyor. JPMorgan, Ryanair’i gruptaki “güvenli liman” olarak görürken, RBC, Ryanair’in EBIT’inin Avrupa içi odağı ve yüksek marjları nedeniyle gelir değişimlerine daha az duyarlı olduğuna dikkat çekti.

Şimdilik, yatırımcı duyarlılığı Avrupa’nın 2009’un tekrarına mı yoksa 2012’dekine benzer daha hafif bir yavaşlamaya mı gittiğine bağlı. Her iki durumda da sektördeki kazananlar ve kaybedenler arasındaki farkın genişlemesi bekleniyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu