Haber

İmamoğlu, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattında Döşenecek İlk Rayları Kaynak Yaptı: “Bu Hattı Sıfırdan Yaptık Ve 3,5 Yıldır Gümbür gümbür…

Haber: OKTAY YILDIRIM Kamera: ADEM KARABAYIR

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 3 ilçeden geçecek 13 kilometrelik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda döşenecek ilk rayları kaynattı. 2017’de ihalesi yapılan ve 2018’de durdurulan hattı yüzde 3-4 ilerleme seviyelerinde teslim aldıklarını hatırlatan İmamoğlu, “Gelir gelmez önce finansman kaynağını bulduk. Ekim 2019 Finans Merkezi hattı için çok değerli bir proje bu.Finans Merkezi konusunda biz ne yapalım çabası böyle sürerken maalesef bu metro hattı 2.5 yılı aşkın süredir bakımsız kaldı.Hiçbir şey yapılmadı. . Biz bu hattı sıfırdan hallettik. Ve sıfırdan 3.5 yıldır çok çalışıyoruz” dedi.

Eski yönetim tarafından 2017 yılında yapımı durdurulan ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu yönetimi tarafından 20 Eylül 2019’da yeniden inşasına başlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda yeni bir aşamaya gelindi. 3 ilçeden geçecek 11 istasyonlu 13 kilometrelik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda çalışmalar, Ekrem İmamoğlu’nun yaptığı ilk kaynakla başladı.

Kaynak için hattın Site Mahallesi’nde yerin 50 metre altındaki istasyon şantiyesine 250 basamaklı merdivenle inen İmamoğlu’na Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı eşlik etti. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar’dan hattaki son durum hakkında bilgi aldı.

“BU HATTI SIFIRDAN İŞLEDİK, 3,5 YILDIR TAM ÇALIŞIYORUZ”

İmamoğlu, hat hakkında şunları söyledi:

“Buranın ihalesi 2017 başında yapıldı. Aldığımızda yüzde 3-4 seviyesindeydi. Şunu da hatırlatalım aslında 2 yıl burada hiçbir şey yapılmadı. Finans City onun dışında sadece şaftlı bir kaç yer bir çalışmaydı aslında 2.5 senedir boş olan bir yerdi gelir gelmez ilk finans kaynağını bulduk ekim ayında burada başladık 2019. Yani aslında ‘Sıfırdan başladık’ diyebileceğimiz bir sınır bu. Finans Merkezi’nin emeği böyle patladı maalesef bu metro hattı 2.5 yıldan fazla bakımsız kaldı.Hiçbir şey yapılmadı.Konvansiyonel müteahhit firmalar kaynak yetersizliğinden ilerleyemedi veya idare yol gösteremedi. Buranın ihalesi bir süreçte iptal oldu, yine durduruldu, bu hattı sıfırdan hallettik. Ve 3,5 yıldır sıfırdan çalışıyoruz. düzgün oyulmuş. Alet sürecini de başlattık. Hazine onay sürecini takip ediyoruz. Uzun süredir Hazine onayı bekleniyor.”

ALPKÖKİN: İŞİMİZİ KENDİ KAYNAKLARIMIZLA SÜRDÜRÜYORUZ

İmamoğlu’nun bu sözleri üzerine araya giren Alpkökin, “Biz kendi öz kaynaklarımızla işimize devam ediyoruz. Buradaki ikinci paketi hatırlarsanız yaklaşık bir yılda 75 milyon Euro’luk kredi onaylandı. O süreçte belediyemiz de bunu yürüttü. işlerin durmasın diye kendi kaynaklarıyla iş yaptı.” sunuldu.

Tekrar söz alan İmamoğlu, “Biz gerçekleştirdik ve önceki Hazine Bakanımız 75 milyon euro’yu ‘lütfen’ imzaladı. Evet bunları söyleyelim ki insanlar bizim nasıl iş yaptığımızı hatırlasınlar. Sıfırdan başlayan bir sınır. Bugün de kaynak yapıyoruz. Hadi bakalım” diyerek sözlerini tamamladı.

Hattaki ilk raylar İmamoğlu tarafından kaynaklandı.

İBB MECLİSİ İÇİN EK KREDİ ONAYI BEKLİYOR

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı, Anadolu Yakası’nın doğu-batı istikametini kuzey ve güneye bağlayan hızlı toplu taşıma koridorlarından biri olarak hizmet verecek. 2017 yılında ihalesi yapılan projede çalışmalar 2018 sonunda durduruldu. İmamoğlu başkanlığındaki yeni İBB yönetimi, EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası) ile finansman müzakerelerini olumlu sonuçlandı. Böylece projeyle ilgili çalışmalara 20 Ekim 2019 tarihi itibarıyla yeniden başlandı. Sınırın fiziki ilerlemesi yüzde 61 seviyesindeyken, 2025 yılı ortalarında hattın tamamının yolcu işletmesine açılması hedefleniyor. Proje için bugüne kadar toplam 400 milyon avro sağlandı. Projenin geri kalanının finansmanı için birim maliyetlerin artması nedeniyle gerekli ek kredinin sağlanması için Şubat 2023’te İBB Meclisi’ne başvuru yapıldı. Şimdi Meclis’ten onay bekleniyor.

400 BİN YOLCU GÜNÜ TAŞIMA YAPILACAK

Günlük yaklaşık 400 bin yolcunun seyahat edeceği limit; açıldığında Göztepe İstasyonu’ndan Halkalı-Gebze Yüzey Metro Hattı’na; Yeni Sahra İstasyonu’ndan Kadıköy-Kartal-Tavşantepe Metro Hattı’na; Çarşı İstasyonu’ndan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe Metro Hattı’na entegrasyon sağlanacak. Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerinin ortasında bulunan 11 istasyonun uzunluğu ise 13 kilometre olacak. Yolculuk süresi 21 dakika olurken, yolcu kapasitesinin tek tarafta 44 bin olması bekleniyor. Sınırın başlangıç ​​ve bitiş istasyonları Göztepe 60. Yıl Parkı ve Ümraniye Kazım Karabekir Mahallesi olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu