LVMH’ın satışları yüzde 1 artışla büyümeye döndü
ForInvest – Birkaç çeyrek boyunca yıllık satış düşüşlei kaydettikten sonra LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton yeniden büyüyor ve zor durumda olan lüks sektörü için bir umut ışığı sunuyor.
LVMH’nin üçüncü çeyrek satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 artarak 19,1 milyar euro (22,1 milyar dolar) oldu. FactSet tarafından anket yapılan analistler 18,2 milyar euro (21,1 milyar dolar) gelir bekliyordu.
LVMH’nin iş segmentlerinden biri hariç tümü çeyrek boyunca satış artışı gördü. Moda ve deri ürünleri, bir yıl öncesine göre yüzde 2 düşüşle kırmızıda olan tek segment oldu. Sephora’yı içeren seçici perakendecilik, satışlarda yıllık bazda yüzde 7’lik sıçrama gördü.
Şirket ayrıca bölgelerinin çoğunda iyileşme gördüğünü söyledi. Özellikle LVMH’nin en büyük iki pazarı olan ABD ve Japonya hariç Asya’daki satışlar sırasıyla yüzde 3 ve yüzde 2 arttı. Yöneticiler, lüks talebinin birkaç yıldır mücadele ettiği Çin dahil olmak üzere çoğu pazarda turizm yerine yerel talebin talebi yönlendirdiğini söyledi.
LVMH’nin mali işler müdürü Cecile Cabanis, Salı günü yapılan bir kazanç çağrısında “Tüm işletmelerde gördüğümüz iyileşme cebinden cesaretlendirildik. Genel olarak gördüğümüz şey, bir girişim, bir yenilik veya yeni bir perakende yıkıcı girişim getirdiğimizde, hemen bir bağ, bir ilgi, bir heyecan yaratıyor ve tüketiciler çok hızlı yanıt veriyor” dedi.
